Sweet Snow

Friday 19 July 2013

Aku harus kuat keranaNYA.

Assalamualaikum.

title mcm tengah sedih je kan. tak. aku tak sedih pun. cuma rasa agak tersiksa dgn perasaan yg Allah tengah uji sekarang. haa, perasaan apa tu? perasaan yg mostly human akan merasai nya. :) walau hati memberontak utk bagitahu. tapi diri harus kuat utk mengawal hati. semua tu bisikan syaitan. so beware. aku taknak sedih lagi.

taknak sedih lagi? kenapa. takot ke? bukan takot, cuma berhati hati. pengalaman banyak mengajar aku. dan masa lalu adalah guru paling hebat utk aku.

Allah pun ada pesan,
"boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." - al-Baqarah : 218

so.. mungkin sekarang aku ada perasaan aneh ni. mana tahu esok lusa hilang plak ke, kan? hati kita ni kan sifat nye bolak balik. :) jalan terbaik adalah simpan perasaan ni. Allah kan ada. boleh ngadu kat Allah. Allah tahu apa yg terbaik utk hambanya.

kalau ada jodoh, dah nikah nanti, boleh luahkan kat dia. masa tu dah halal. luahkan la sepuasnyee. Allah pun redha. wahh, so sweet. hehee. *gatal*.


awakk, saya hanya boleh simpan perasaan ni kat awak. sebab saya tahu, kalau saya bagitahu kat awak ttg perasaan saya. mungkin saya akan mengganggu iman dan hati awak. so saya simpan dulu ye. in syaa Allah, tiba masa nanti saya bagitahu. tapi selepas nikah laa. kalau saya tak nikah ngan awak. makne nya takde jodoh antara kita. sabar ye awak. :) Allah tgh aturkan something utk kita. :) 


"sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah, membenci kerana Allah dan menikah kerana Allah, maka bereerti ia telah sempurna imannya" - HR al Hakim.

Thanks For Reading :)

No comments:

Post a Comment