Sweet Snow

Wednesday, 21 December 2011

Ya Allah . Hatiku Terluka .

Ya Allah,
Bilamana aku masih mengingati si dia yang bukan milikku,
maka,bantulah aku untuk aku melupakan dirinya..

Andai ada kenangan antara kami yang mengikat diri,
maka lupuskanlah ia dari ingatanku..

Biarkan aku jauh dari dirinya,
dan ikatlah diriku ini untuk terus setia dengan kasihMu..

Hilangkan bayangan dia dari mindaku ini Ya Allah,
dan payungilah aku dengan rahmatMu,

Perindahkanlah lisanku ini untuk terus berzikir
menyebut nama Mu..
agar aku sentiasa selamat dengan CiNTAMU..
Ameen ya Rabbal Alamin..
 
 Tabahkan Hati ku . tabahkan diriku Ya Allah .

Hatiku Tak Siapa Yang Tahu .

Beginilah Ibaratnya Diriku . :')

Tersenyumlah Wahai Diri Tanpa Air Mata .

Thanks For Reading :)

Hati , Tolong Kuat .

Pahitnya Sebuah Hakikat .

 Hati . . knapa mudah terusik ?
knapa hati ini mudah kecewa ?
knapa hati ni mudah tersentuh ?
kenapa rasa kat dalam dada ni , rasa sakit sangat , teramat sakit . .
hati ni berdegup laju ,
hati ni berdebar-debar ,
hati ni bagaikan koyak rabak ,
hati ni , sungguh , bergetar hebat . .

wahai hati , tahukah kamu ?
mata ni rasa hangat ,
ade takungan yang muncul ,
lalu mengalir laju turun ke pipi ,
dan semakin lama semakin deras ,

hati . . jangan kecewa ,
hati . . jangan terluka ,
hati . . jangan rebah .

mata . . jangan menangis ,
mata . . tolonglah berhenti meratapi ,
mata . . pertahankan deriamu .

 wahai hati . . aku mohon agar kau kuat .
wahai hati . . ku mohon kau kental .



wahai hati . .
mata ni kerap menangis .
terlalu kerap membasahi hati dan jiwa .
mata ni tak pernah kering dari air mata .
pipi ni setiap hari menjadi laluan derasnya air mata . .


hati . . janganlah sedih . .
nanti mata menangis .
hati . . jangan la sedih .
nanti jiwa lemah longlai .
   

hati , tolonglah kuat . .
jangan mudah terusik .
jangan mudah kecewa .
jangan mudah melatah .



hati , aku tau kau sakit . .
hati ni milik Allah , pinjaman dariNya .
Allah kan ada . .
ngadulah  pada Dia ,
nangislah dalam sujud kepadaNya .
Dia ada disisi HambaNya . .


hati . .
ingatkan jasad yang bersamamu ini bahawa ,

cukuplah Allah baginya .
cukupllah Allah segalanya .
cukuplah Allah yang berkuasa ke atas hati-hati yang Dia cipta .
cukuplah Allah yang dapat memberikan kebahagiaan kepadanya .


hati . .
katakan pada jasad yang bersamamu ini bahawa ,
Ingati Allah ,
rapati Allah ,
kejarlah cinta Allah ,
cinta si pemilik jiwa hambaNya .
kerana Allah pemberi kepada rasa cinta dan sayang . .

 hati , aku mohon kau kuat . .


✿..HATI , KAU KENA KUAT..✿


❤¸¸.•» HATI . . . kau kena kuat , jangan cepat mengalah . . jangan cepat
melatah, kalau kau kuat , insyALLAH . .
tidak ada apa-apa yang boleh buat kau goyah . .

❤¸¸.•» HATI . . jangan kecewa . . manusia lain mungkin tidak tahu apa
yang kau rasa tapi Allah sentiasa ada . .
sentiasa bersedia untuk kau kembali kepadaNya . .
❤¸¸.•» HATI . . Allah tidak akan uji kau kalau Dia tahu kau tidak
mampu untuk menghadapinya . . .
Allah tahu kau kuat , setiap kali kau jatuh akibat kekecewaan dunia ,
bangunlah kau menghadapNya . .
DIA uji kau kerana mahu kau sentiasa sedar ,
yang cinta kau itu hanya milikNya . .

❤¸¸.•» HATI . . kau jangan menangis . .
kau jangan sedih . . Allah kan ada . .
Hati yang KUAT akan memandang segala-galanya secara positif . . :-)
  
 Jangan Bersedih Wahai Hati .

 Aku Harapkan PertolonganMU .

 :-)

Thanks For Reading :)

Tuesday, 20 December 2011

Miss !

oke . malam nih aku rasa sedikit tak betol . hahaa . 
aku rindu nak makan biskut dahlia .
ouh ! laparrr .
hahaa . rasa mcm da bertahun tak raya erk .
tiba2 nak mkn kuih raya plak .
gini la jadi nye bila tgh bosan and bosan then bosan .
mcm2 aku pk .
huhuu .

         Aku : ma , siti nak mkn kuih dahlia . boleh tolong buatkan ? rindu la nak mkn kuih raya .
         My Mom : siti nih . mengarot ape tgh2 ary gini ?
         Aku : hehee . bosan laa .

haha . tgh ary tadi aku call mama aku . then aku ckp pasal biskut dahlia nih .
mak aku ckp aku mengarot . huhuu .
mmg mengarot pun .

Ouh biskut dahlia . aku rindu sama kamu ! hahaa .  gile meroyan !

Rindu kau la sayang ! ^_^

Thanks For Reading :)

Sunday, 18 December 2011

KAU Maha Mengetahui .

Ya Allah,
Seandainya rindu ini suci maka terbitkanlah,
Seandainya ukhuwah ini kudus maka panjangkanlah,
Seandainya luka ini berhikmah maka biarlah,
Seandainya ingatan ini berfaedah maka teruskanlah.
Kudambakan keredhaanMu..
Ya ALLAH,
hanya kau yang tahu apa yang aku rasa saat ini..
Aku tidak jemu berdoa kepadamu meminta petunjuk..
Andai rasa kasih ini dapat menenangkan jiwa kau berkatilah ia,
Andai rasa rindu ini yg kau kehendaki,
kau teruskanlah titip rasa rindu itu dalam hati ini,
akan setia menunggu andai itu yang tertulis.


Thanks For Reading :)

Thursday, 15 December 2011

For My Mom .


Ma ,
Siti lahir tanpa apa-apa ,
Ma lah yang mengajari t segalanya ,
Membesarkan t dengan segala upaya ,
Berharap siti kan jadi orang yang berguna .

Ketika siti menangis dalam takut ,
Ma lah yang menenangkan t ,
Dan ketika siti jatuh sakit ,
Ma lah yang selalu berada di samping t .
 
Ma menegur t ketika siti salah ,
Ma mengingatkan t ketika siti lupa ,
Ma penghibur t ketika siti sedih ,
Ma lah yang menyembuhkan t ketika siti terluka .


Ma ,

Kini siti telah dewasa ,
Berusaha mengejar dan meraih cita-cita ,
Berharap kan menjadi orang yang berguna ,
Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga .

Terima kasih ma ,
Ma lah segalanya bagi t ,
Tanpa ma kini siti bukanlah apa-apa ,
Kasih ma pada t tak kan terbalas sepanjang masa .

 Siti rindu ma !

Thanks For Reading :)

Dad , You Have To Know This .

 
 
DEAR DAD,
no matter where i go in life .
who i get married to .
how much time i spend with my friends .
how much i might love anyone .
you'll always be my number one man .
you are the first ever man a girl can trust .
sincerely ,
your little girl love you always and ever .
love you dad till my last breathe . <3
 
 
 
DAD
i dont tell you often enough but i really love you .
you're a such an important person in my life .
and i appreciate all that you do for me .
thanks for all the sacrifies you're made .
please know that they dont go unnoticed . <3
 
 

Thanks For Reading :)

Tuesday, 13 December 2011

Doa Dan Harapanku .

Doaku semoga kita berjaya didunia dan akhirat , berjaya mengharungi segala dugaan dan cabaran bersama , yang sememangnya menguji kekuatan iman , kerana tapak iman itulah yang menemukan cinta yang selama ini telah hilang . semoga cinta yang dicari telah ditemui . semoga Allah meletakkan kita dibawah payung rahmat kasihNYA . insyaALLAH . 

Ameen~

Aku sering mengangankan untuk membina istana indah . dia sebagai raja dan aku sebagai ratu . biarpun istana kami hanyalah pondok kecil , aku tahu bahagiaku ada disitu .
yang dinanti bukanlah lamaran dengan batu permata , cukuplah akad dan janji setia .
andai yang terjadi tak sama dengan ketentuan hati , aku redha dengan ketetapan Ilahi . :-)

cintaku hanya untukmu wahai zauji . :-)

Thanks For Reading :)

Friday, 9 December 2011

Hati Seorang Wanita .

 
 
Jika seorang wanita itu menangis di hadapanmu,
Itu bererti dia tak dapat menahannya lagi.

Jika kamu memegang tangannya saat dia menangis,
Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.

Jika kamu membiarkannya pergi,
Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi dirinya yang dulu.
Selamanya…

Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Kecuali di depan orang yang amat dia sayangi.
Dia menjadi lemah.

Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Hanya jika dia sangat menyayangimu,
Tiada lagi rasa egonya,

Lelaki,
jika seorang wanita pernah menangis kerana dirimu,
Tolong pegang tangannya dengan pengertian.
Dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu.

Lelaki,
jika seorang wanita menangis keranamu.
Tolong jangan mempersiakannya.
Mungkin kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis di depanmu,
Saat dia menangis keranamu,

Lihatlah matanya….
Dapatkah kau lihat dan rasakan sakit yang dirasakannya?
Fikirkan….

Wanita mana lagi yang akan menangis
dengan murni, penuh rasa sayang,
Di depanmu dan kerana dirimu..

Dia menangis bukan karena dia lemah
Dia menangis bukan kerana dia menginginkan
simpati atau rasa kasihan.

Dia menangis,
Kerana menangis dengan diam-diam
sudah tidak mampu bagi dirinya,

Lelaki,
Fikirkanlah tentang hal itu.
Jika seorang wanita menangisi hatinya untukmu,
Dan semuanya kerana dirimu.

Inilah waktunya untuk melihat apa yang telah kau
lakukan untuknya.
Hanya kau yang tahu jawapannya..

Pertimbangkanlah, kerana suatu hari nanti
Mungkin akan terlambat untuk menyesal,
Mungkin akan terlambat untuk mohon ‘MAAF’!!




Thanks For Reading :)

Thursday, 8 December 2011

Kau Adalah Kebahagiaanku .

saat aku kesepian , kau dtg menemani . saat aku kesedihan , kau kedepan untuk mendengar rintihan ku . saat aku kegelapan , kau terangi ku . dan saat aku menderita , kau dtg dgn kebahagiaan .
terima kasih sayang . kau mengajar ku erti kekuatan . kau mengajar aku untuk bangkit lagi . 
kehilangan mu tidakku relakan . aku sangat menyayangimu .
even kau sangat terluka dgn sikapku , kau sentiasa maafkan aku .
tak pnh ku jumpa lelaki sehebat dirimu .
kaulah cintaku , kaulah segalanya !

dengan kehadiranmu . aku belajar erti cinta sebenar . aku belajar menghargai . aku belajar segalanya .
diriku yang tidak pnh mengenal cinta .
kini telah kau ajarinya . terima kasih sayang . kini kau adalah kebahagiaanku !



Thanks For Reading :)

Tuesday, 6 December 2011

Awak , Ini Buat Awak !

AWAK
ketika TUHAN mempertemukan kita cintailah saya kerana DIA
dan janganlah terlalu bahagia
sebab dalam pertemuan selalu ada perpisahan
berbahagialah sekadar sahaja
berbahagialah dengan sederhana
kerana dengan kesederhanaan awak
saya masih bisa menempatkan TUHAN dalam cinta kita


AWAK
sewaktu kita menjalani cinta
biarlah dengan ikhlas didada kerana saya tahu saya bukan yang sempurna
jangan terlalu berharap kesempurnaan itu milik saya
namun selagi saya mampu saya akan memberikan yang terbaik untuk awak
maaf jika banyak perkara yang tidak dapat saya penuhi
bukan kerana saya tak mahu
tapi kerana saya tak mahu terlalu menangis nanti


AWAK
hanya doa yang mampu saya kirimkan untuk menjaga awak meskipun dalam jarak
hanya cinta dan setia yang mampu saya limpahkan
meskipun saya tahu awak takkan nampak
penuhilah diri awak dengan rasa percaya dan sabar
agar kita tak mengingkari cinta yang dengan susah payah kita perjuangkan
jalani kehendak TUHAN dengan sebaik-baiknya
kerana kita harus menghargai waktu yang DIA pinjamkan sejenak
kelak kita akan merindukan masa-masa  ini
masa yang dianugerahkan kepada kita hanya sekali
awak
saya telah belajar cara menghargai diri awak
kerana sungguh saya tak mahu menyesal dikemudian hari kerana tak sempat membahagiakan awak


AWAK
jika suatu hari nanti,awak akan kehilangan saya
ketahuilah yang saya telah berdoa agar awak diberi kekuatan
agar TUHAN menjadikan hati awak kuat seperti karang
agar awak bisa merelakan
yang datang pasti akan pergi
itu adalah kepercayaan yang harus dengan ikhlas untuk kita terima
jangan salahkan takdir jika ia membuat awak bersedih
kerana TUHAN maha adil
jadikan apa yang terjadi dalam hidup awak sebagai kenangan terindah
cukuplah itu sebagai penawar perih dan kekuatan buat saya yang awak mampu menjaga diri awak sendiri.
awak ,
tunjukkan wajah bahagia awak
wajah kekuatan awak
sebagaimana saat kali pertama kita bertemu
ikhlaskan pemergian saya dan ketika saya melepaskan awak
saat itu saya sangat menyintai awak


Thanks For Reading :)

Hadirmu Menyempurnakan Aku .

Andai mampu diumpama
hadirmu ibarat apa?
sejuknya embun diterpa mentari
lebih sejuk tutur bicaramu damaikan hati
bila air mampu legakan dahaga
kesabaranmu lebih melegakan jiwa

Kala aku terluka
kala pipi berlinang airmata
kau ajarkan padaku membentang hati seluas samudera
setiap waktu
dengan senyummu
kau beritahu
bahawa esok masih ada masa yang lebih bermakna

Dulu
aku ibarat bunga yang layu
menatap kedepan tanpa harapan
menggenggam impian tak berhaluan
dari hati ke hati
tulusmu mengajar aku meniti kehidupan yang pasti
kembali tegar menghadapi cabaran

Aku merindumu dalam nyata
aku menjaga wangi cinta yang kau bawa
meski tak seputih awan
meski tak seindah jingga memberi kehangatan
kuhulur kedua tangan
menantimu datang membawaku kedalam mahligai keabadian

Satu Cinta
kutak ingin mencari yang lainnya


Satu Nama
Yang selalu kujaga sampai bersua

Satu Hati
telah membawaku menepi untuk kau sunting jadikan isteri


Thanks For Reading :)

Sunday, 4 December 2011

Seandainya Dia Tercipta Untukku .

Ya Allah..
Seandainya dia tercipta untukku..
Berilah hambaMu kebahagiaan bersama dia..
Janganlah Kau biarkan hubungan ini tercemar tanpa redhaMU..


Ya Rabbi..
Seandainya dia tercipta untukku..
Peliharalah hubungan ini agar ianya tidak terpesong jauh..
Satukanlah hati kami dan biarlah cinta kami Lillahi Taala..

Ya Muhaimin..
Seandainya dia tercipta untukku..
Kau panjangkanlah usianya..kuatkanlah imannya..
Jauhkanlah kami dari segala dugaan yang mendatang..

Ya Rahman...
Seandainya dia tercipta untukku..
Sejuk kanlah pandangan mata hati ku..
Tiap kali hambaMU melihat dia..
Sesungguhnya Ya Allah..perasaan cinta ini amat indah..
Jika ianya disulami dengan keimanan..

Tetapi Ya Allah..
Jika Kau lebih menyayangi dirinya..
Izinkanlah hambaMu untuk berjumpa dengannya di sana kelak..
Izinkanlah hambaMu untuk menjadi bidadarinya di sana..
Semoga ikatan yang terputus di dunia..akan kembali terjalin disana .
Ameen~



Thanks For Reading :)

Thursday, 1 December 2011

Andai Ini Takdirku .

hari-hari yang berlalu . ku rasakan begitu lambat . sehingga menyesakkan nafasku .
ku berdoa . ku berharap agar hari-hari yang kulalui ini hnyalah mimpi .
namun , harapanku membuatkanku tersenyum dan ketawa sendiri .
mana tidaknya , kerana ku tahu ianya REALITI , bukanlah mimpi seperti yang ku harapkan .
aku mesti dan pasti menerima segalanya , dan hadapi hari-hari ini dengan tabah dan dengan senyuman meskipun ianya tawar .
setawar hatiku . kadang-kadang ku terfikir . apakah hidup ini mesti ada pengorbanan ?
adakah cinta , kasih sayang , persahabatan , keluarga memerlukan pengorbanan?
dan apakah sebenarnya erti PENGORBANAN ?
 
adakah ianya ibarat buih yang kelihatannya sekejap , dan hadirnya hanyalah sebagai perhiasan sementara ?
kenapa mesti melakukan pengorbann ?
adakah pengorbann ini hanya untuk melihat orang-orang disekeliling tersenyum gembira sedangkan hati sendiri luka parah .
persoalan demi persoalan .
dan pastinya tiada jawapan .
kerana sebuah pengorbann tiada nilainya .
dan hanya orang yang benar-benar menghargai akan mengenal erti pengorbanan .
ya Allah . andai ini adalah suratan takdir untukku . tabahkanlah hatiku .
lapangkan dadaku untuk mnerima ujianMu ini . janganlah biarkan aku tersungkur lalu rebah .
janganlah biarkan aku merintih dalam kegelapan kerana aku bimbang , aku akan lupa siapa diriku .
ya Allah . ingatkanlah aku akan penderitaan , ujian-ujian yang maha hebat bagi umatMu yang terdahulu .
supaya aku akan sentiasa mampu tersenyum meskipun hatiku kian tawar .
supaya aku sedar , bahawa ujianMu ini hanyalah secebis .
mungkin satu zarah berbanding ujian-ujian pada hambaMu yang terdahulu .
 
ya Allah . aku sayangkan dia .
janganlah benarkan hatiku terus memendam luka ini .
kerana aku bimbang ia akan berubah menjadi api kebencian .
ya Allah . sesungguhnya aku amat takut akan penyakit hati , iaitu benci .
kerana ia akan merosakkan hati .
ya Allah . jadikanlah aku diantara hambaMu yang redha di atas setiap ketentuanMu .
kerana aku yakin dan pasti . La Yukallifullahu Nafsan Illa Wusa'ha . dan setiap yang berlaku
pasti ada HIKMAHnya .

 Tersenyumlah wahai diri . :-)

Jangan menangis sayang ,
Itu hanyalah ujian Tuhan ,
Hadapi semua dengan senyuman ,
Dengan senyuman . :-)



Thanks For Reading :)

Air Mata . T_T

Hanya air mata menceritakan segala-galanya .
Air mata bukanlah satu kelemahan , tapi satu kekuatan .
Senyuman terukir dibibir , belum tentu kerana bahagia .
kerana . . satu senyuman belum cukup menghilangkan derita .
Ya Allah .
Ku pohon padamu , tamatkan lah semua ini .


Ya Allah , 
izinkan aku untuk terus merindui dan menunggunya .
izinkan aku untuk bersamanya lagi .


Aku sangat merinduinya .


Thanks For Reading :)

Andai Dia Tahu .

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.
 
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.
Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

Thanks For Reading :)

Sunday, 27 November 2011

Doaku Hamba Yang Lemah .

Ya Allah yang Maha Pemurah ,
terima kasih telah ENGKAU ciptakan dia & mempertemukan aku dgnnya .
terima kasih untuk saat indah yang telah kami nikmati bersama ,
terima kasih untuk setiap pertemuan yang telah kami lalui bersama ,
terima kasih untuk setiap saat yang lalu .
aku datang bersujud dihadapanMU ,
sucikanlah hatiku ya Allah ,
sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencanaMU dalam hidupku .
Ya Allah ,
jika aku bukan pemilik tulang rusuknya ,
janganlah biarkan aku merindui kehadirannya ,
jangan biarkan aku melabuhkan hatiku dihatinya ,
kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan usirlah dia dari relung hatiku ,
gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam didada ini dengan kasih dari dan padaMU yang tulus dan murni ,
tolong lah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat .
tetapi , jika kau ciptakan dia untukku  ,
ya Allah , berikanlah aku kesabaran untuk menempuh onak duri bersamanya ,
dan yakinkan lah dirinya bahawa aku sungguh-sungguh mencintai dan rela memberi suka dan duka dengan dia .
Ameen~


 Aku tetap tertawa walau aku sebenarnya ingin menangis ,
aku tetap tersenyum walau aku sebenarnya kecewa ,
aku tetap kuat walau aku sebenarnya sudah tidak sanngup lagi ,
aku tetap semangat walau aku tertekan oleh masalah kita ,
dan . .
aku tetap sabar dan memandang segalanya baik walau sebenarnya aty aku lemah dan sedang terluka .

:'(
  :-(

Thanks For Reading :)

Thursday, 17 November 2011

Sekeping Hati Untukmu

Sekeping hati ingin berbicara padamu 
tentang apa yang terbuku setelah diriku mengenalimu .
sekeping hati ini inginkan dirimu selalu menemaniku disaat aku sunyi ,
hatiku inginkan kau disaat aku sepi .
sekeping hati ini ingin bersuara tentang sayang
hatiku sangat menyayangimu
tidak pernah rasanya sayang ini begitu mendalam
kau begitu teristimewa buatku
bukan kerana apa yang aku inginkan
tapi kerana apa yang kau miliki .
aku menyayangimu sepenuh hati
bagaikan tiada kata untukku bicara
bagaikan tiada madah untukku persembahkan
andainya ada irama
akan ku lagukan untukmu sebagai pengubat kecewa
agar kau tahu aku selalu bersamamu .
hati ini mengharapkan engkau mengerti
tentang apa yang ia rasa pabila bersamamu
tentang apa yang ia inginkan bersamamu
tentang apa yang ia harapkan darimu
hati ini mengharapkan kejujuran 
hati ini mengharapkan keikhlasan darimu .
izinkan hati ini berbicara lagi
tentang sekeping hati yang dulunya sunyi
kini telah ada yang menemani
kau hadir dikala ia mencari
kau hadir dikala ia menanti
dirimu terlalu ku sayangi
dirimu terlalu ku rindui .
hati ini mengharapkan adanya sinar kebahagiaan
agar aku bisa tersenyum
agar aku bisa tertawa .
ajarkan aku erti kebahagiaan
ajarkan aku erti kegembiraan
jangan kau ajarkan aku erti kekecewaan
cukuplah kecewa yang kurasakan sebelum ini
aku tak mahu dilukai
aku tak mahu terluka lagi
ku berikan padamu kejujuran sepenuh hati
ku berikan padamu kasih sayang seikhlas hati
ku harapkan kau jua begitu ,
bukan ku mahukan pembalasan
cuma mencari sebuah persefahaman
untukku serapkan didalam perhubungan yang dijalinkan .
Sayang ,
cukuplah apa yang sempat hati ini coretkan untukmu
biarpun masih ada lagi yang terbuku dihati
tapi cukuplah sampai disini
biarlah ia menjadi rahsia hati
hanya satu rahsia yang perlu kau tahu
hati ini amat menyayangi dan mencintaimu
sekeping hati ku berikan untukmu 
agar sempurna hatimu .
akhirkata penutup bicara
warkah agung dariku insan tak sempurna 
yang dulunya terluka dan kini bahagia
mengharapkan kebahagiaan ini kekal untuk selamanya .



Thanks For Reading :)