Sweet Snow

Tuesday 6 December 2011

Hadirmu Menyempurnakan Aku .

Andai mampu diumpama
hadirmu ibarat apa?
sejuknya embun diterpa mentari
lebih sejuk tutur bicaramu damaikan hati
bila air mampu legakan dahaga
kesabaranmu lebih melegakan jiwa

Kala aku terluka
kala pipi berlinang airmata
kau ajarkan padaku membentang hati seluas samudera
setiap waktu
dengan senyummu
kau beritahu
bahawa esok masih ada masa yang lebih bermakna

Dulu
aku ibarat bunga yang layu
menatap kedepan tanpa harapan
menggenggam impian tak berhaluan
dari hati ke hati
tulusmu mengajar aku meniti kehidupan yang pasti
kembali tegar menghadapi cabaran

Aku merindumu dalam nyata
aku menjaga wangi cinta yang kau bawa
meski tak seputih awan
meski tak seindah jingga memberi kehangatan
kuhulur kedua tangan
menantimu datang membawaku kedalam mahligai keabadian

Satu Cinta
kutak ingin mencari yang lainnya


Satu Nama
Yang selalu kujaga sampai bersua

Satu Hati
telah membawaku menepi untuk kau sunting jadikan isteri


Thanks For Reading :)

No comments:

Post a Comment